Tiedote Kirkon alojen jäsenille helmikuun alussa pidettävistä mielenosoituksista

22.1.2024UutinenKirkon alatTiedoteKirkon alat ry

Keskusjärjestö SAK ja sen jäsenliitot toimeenpanevat 1.-2.2.2024 useita poliittisia työtaisteluita ympäri Suomen, joilla vastustetaan maan hallituksen suunnittelemia työehtojen heikennyksiä ja sosiaaliturvan leikkauksia.

Lakossa torstaina 1.2. on Suomen suurimmat kauppaketjut, lukuisia hotelleja ja ravintoloita, liikenneasemia sekä kiinteistö- ja siivouspalvelualan yrityksiä ympäri Suomea. Lakko lentoasemilla alkaa torstaina 1.2.2024 klo 00.00 ja päättyy perjantaina 2.2.2024 klo 23.59. Perjantaina 2.2. lakkoon osallistuu lisäksi linja-autoala ym. kuljetusalan yrityksiä.

Palkansaajakeskusjärjestöt SAK ja STTK kutsuvat koolle STOP nyt! -mielenosoituksen hallituksen työelämäheikennyksiä ja sosiaaliturvan leikkauksia vastaan torstaina 1.2. Mielenosoitus järjestetään Helsingin Senaatintorilla klo 12.00-14.00.

Mielenosoitukseen voivat osallistua kaikki hallituksen politiikasta huolissaan olevat ihmiset ja kansalaisjärjestöt omalla vapaa-ajallaan. Kirkon alat ei kuitenkaan ammattiliittona osallistu mielenilmauksiin, koska liiton toimisto järjestää samaan aikaan luottamusmiesten neuvottelupäivät.